Dag 21

15 april 2019 - La Charité-sur-Loire, Frankrijk

Goed geslapen, Eerts douchen en dan tijd voor le petit déjeuner, niet voor niets petit, verassend hoe weinig je eet en al vol zit. Eerst het huisje schoonmaken en de backpack pakken. Voor we vertrekken controleren we alles grondig zodat we niets vergeten.
Klaar voor vertrek, deur in het nummerlock, backpack om, oeps mijn waterfles vergeten 🙄. Ik neem het loslaten iets te serieus, denk ik.
We proberen de code maar het lukt niet, ik heb nog 2 flessen dus we gaan richting Murlin. We hebben gisteren een GR-man (iemand die de GR-route bijhoud) ontmoet en vertelde ons dat het vlak zou zijn.🤔

Nou geloof mij vlak is anders, we starten met een stevige klim. Als we Murlin voorbij zijn nemen we een pauze zodat ik mijn water kan pakken, zitten er 3 flessen in mijn backpack 😂. Toch niets vergeten.

De volgende klim bied zich aan, het enige voordeel van de top bereiken is dat je daarna in het dal komt, zeg ik dat? De optimist 👏. Maar voor wandelaars is dit een mooi gegeven.

Nu lopen we door Murlin en mijn mede pelerin heeft geen water meer, dus we bellen ergens aan, direct wordt de fles gevuld en ontstaat er een mooi gesprek met veel ongeloof over de afgelegde afstand en het gewicht van de backpack. Ze bieden ons nog wat te eten aan maar dat slaan we af. Mooi dat dit nog bestaat bij wildvreemde.

Nu is het klimmen wel gedaan en worden het meer glooiingen. Het weer is perfect zo'n met een zachte frisse wind, mijn collega pelgrim heeft het zwaar, last van zijn maag en spieren maar hij gaat dapper door.

We hebben het goed samen, diepe gesprekken, veel lachen, grote stiltes en ik leer Frans van hem.
Het is goed zo en we respecteren elkaar.

Als we bijna in La Charité-sur-Loire zijn pakken we een kleine pauze en gaan dan opzoek naar het office du tourisme, daar kun je de refuge boeken op vertoon van je pelgrimspaspoort. Het is midden in de stad, handig.

We gaan wat drinken in de stad en inkopen doen voor het avond eten (Pasta met tonijn), hij koopt medicijnen voor zijn maag en ik zonnebrandcrème.

Daarna rusten we wat en dan komt er nog een pelgrim en OMG wat stinken 🤢 zijn voeten.

Ik schrijf mijn blog maar weer dat los laten, ik sla hem niet op 😅.

Morgen een trip van ruim 30 kilometer, dus ik moet toch meer loslaten omdat mijn backpack 20 kilo weegt.ik heb alles uit gepakt en uit eindelijk 2 kilo weg gedaan waaronder een fles water.

Toch nog 279 meter geklommen.

23 kilometer in de benen dat maakt totaal 497 km

1. Jeltje Luykenaar:
    15 april 2019
    Even een groet en liefs van mam. Gaat het met jou nog steeds goed lichamelijk en in het koppie? ❤️
  2. Jeltje Luykenaar:
    16 april 2019
    Goeie morgen en een fijne wandeldag!!! 😉
  3. Jeltje Luykenaar:
    In
  4. Philine Allemans:
    16 april 2019
    Fijn dat je iemand hebt ontmoet. Maar ik geef je één ongevraagde raad 🤔, houd je eigen tempo, pas je niet aan het tempo van je medepelgrim aan, anders krijg je blessures, (geldt ook voor de ander ☺) en blijf genieten.
  5. René Visch:
    16 april 2019
    Had gisteravond al een berichtje gedaan maar waarschijnlijk niet verzonden.
    Hoi Maarten wat leuk dat je nu een pelgrim maatje heb gevonden waar je verder mee gaat wandelen.
    Leuke oplossing om de taal Frans te leren dat breekt een beetje de dag en de kilometers gaan zo onder je voeten door.
    De foto's die je maakt, die doen me weer denken aan de vele cache tochten die wij gelopen hebben in het verleden, waar er zo nu en dan bij mij de revue passeren.
    Het lopen zal voor mij wel anders worden nu met mijn nieuwe knie donderdag is het al weer 6 weken geleden en ik kan nu weer redelijk fatsoenlijk lopen en fietsen. Kan gelukkig ook al weer auto rijden, dus gaat het gaat goed met me.
    Ben wel geïnteresseerd in wat je allemaal beleeft vind het een mooi avontuur en wat een doorzetting-s vermogen maar dat ben ik wel gewend van je, dus wil ik je alle goeds wensen met de komende kilometers en heel veel Pelgrim plezier. Doei groet René